mandag, januar 25, 2010

Nora synger om manna igjen

På fredag pakket Anne Marit sakene sine og flyttet et hakk lenger ned i gata. Det var veldig trist. Hun flyttet inn i et rom hos en jusstudine, og jeg forstår det veldig godt. Jeg hadde heller ikke villet bo i halvkannesmauet vårt hvis jeg hadde planer om å bo i Bergen i fem år til. (Og jeg sier det nok en gang til deg: jeg tar det ikke personlig!) Jeg savner henne litt allerede, kjenner jeg. Men så har hun lovet at jeg kan komme på besøk så mye jeg vil, og hun kan komme masse til oss.

Jeg var og så på den nye leiligheten hennes da vi flyttet ned senga og diverse andre ting, og jeg kjente et stikk av misunnelse da jeg fikk the grand tour. De har en gang der det er plass til flere enn to personer, et helt eget rom til kjøkkenet, badet hadde ingen ekle vinduer andre leilighetskompleks kunne kikke rett inn gjennom, og for ikke å snakke om stuen, som var over dobbelt så stor som kjøkkenet/stua i halvkannesmauet. Jeg tror nok hun får det bra der ja!

På fredag flyttet altså en ny inn til oss, Marit fra Fusa. Hun er 22 år, massasjeterapeut, og jeg og Eirik har allerede luftet muligheten om å ta husvasken for henne hvis hun gir oss litt massasje i gjengjeld. Tror dette kan bli et godt samboerskap.

I går ble 21 årsdagen til Kaja feiret i Bergen by. En kjempekjekk kveld, og som for min del endte opp på nachspiel på villaen til studentorganisasjonene. Jeg vil tro det var rundt 20 gamle og nye RFere som var samlet inne på det lille kontoret til Bergen Realistforening, og hyllet byens gyldne manna, vin og sang. Så kjekt å treffe alle sammen igjen etter jul! I dag hadde vi semesterets generalforsamling, som varte i ufattelige 6,5 timer. Nå blir det bare gøy framover.

Peter, Bjorn & John er tre svensker som har laget sangen som forøvrig har erobret hjertet mitt. Skulle ønske jeg kunne plystre slik som de gjør. Jeg sliter ennå en del med å få til flere toner i stedet for bare en plystrelyd. Og de plystrer så fint! Bare se på musikkvideoen, hvor koselig de har det når de sitter og plystrer for hverandre. Harmoni.




3 kommentarer:

  1. HAhaha, elske titelen:D

    Helene Harefrøken

    SvarSlett
  2. Åh, søte deg Nora. Kjenner et lite stikk av savn jeg også. Tenk på alle de deilige middagene og muffinsene vi kan lage på kjøkkenet her - som du selvfølgelig kjem til å benytte mye tid på i tiden fremover! Nesten så du bare kan flytte over den kule røde kjøkkenmaskina di med engang ;) Hehe. Sov godt kjære. Snakkes :D

    Ps. Tenkte jeg sku gå og titte i på byen i morgen etter forelesning til 4, så bare og plinge på hvis du føler likt ;)

    SvarSlett
  3. Sinnsykt kule sang :)

    Oliver

    SvarSlett