tirsdag, januar 19, 2010

Back in Bergen

.
Det har seg altså slik at jeg fikk meg en liten overraskelse på fredag, da jeg kom hjem etter en uventet treningsøkt opp bakken fra båten (noen gang tenkt over at trillekoffert og slush-snø ikke kommer så godt overens?), og skulle innom nettbanken for å sjekke om stipendet mitt hadde tikket inn på konto. Der var det jammen ikke mye i pluss. Heldig var det at Eirik var hjemme og kunne informere meg om at jeg må betale semesteravgiften før lånekassen kan slippe sine engler i form av tall dalende ned til bergensstudenten. Så, om jeg var heldig kunne friheten være innen rekkevidde i løpet av en uke.

Foretaket ble å tømme fryseren og tørrvareskapet for det det var verdt, og lene meg aldri så lite på Helene. Alt ordner seg! Alltid. Og jammen tror du ikke det ordnet seg på allerede i dag. Utrolig at det går an å føle seg så bra bare ved å få stipend! Nå er husleie for to måneder forhåndsbetalt, gjeld nedbetalt, regninger betalt, støttepenger telefonbetalt og pensumpenger lagt av. Og jeg har bakt noen egenkomponerte, sunne og faktisk ganske så gode blåbærmuffins.

I dag var første skikkelige dag tilbake i forelesningssalen, med faget "Sosialt liv, globalt perspektiv". Jepp, om du legger godviljen til så rimer det til og med. Det var faktisk ganske ok! Siden det bare var første forelesning gikk vi ikke så dypt i det, men generelt tror jeg ikke det faget behøver å være så gale. Og foreleseren var også flink. Jeg begynner tidlig (som alltid) å legge planer for å få med meg flest mulig seminarer i år, med start i morgen. Det er jo veldig anbefalt, selv om en ikke snakker flytende fagspråk.

Det er en liten oppgave å klare å snu om døgnet etter nesten to måneder hvor jeg sto opp akkurat når det passet meg. I tillegg har det blitt litt ymse med nattesøvnen da mitt uisolerte rom ikke har varmeovn, og selv om jeg har lagt meg med ullundertøy fra topp til tå og joggedress over, vekker min innstallerte frysepinne meg opp til flere ganger om natta. I går fant jeg en midlertidig løsning, og vendte likegreit min fremdeles pakkede koffert over senga. Nå sover jeg godt og varmt, med en haug med klær over meg. Det er som jeg sa, alt ordner seg! Nå skal jeg lirke meg under dyna for et nytt forsøk på å komme meg opp igjen før fuglene fiser. God natt!



Glemte å vanne paprikaplanten min mens jeg var borte i jula, så når jeg kom hjem hadde paprikaen akkurat falt av i det den begynte å modne. Hadde antagelig bare et par uker igjen på kvisten sin, stakkar. Jeg skal gjøre en bedre jobb neste gang, jeg lover. *Lots of love*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar