fredag, februar 05, 2010

Årsfest og koselige stunder

Da har snøen dalt ned og lagt nok et hvitt lag på bakken, og forurensingen senket seg over Bergen by igjen. Jeg må si jeg gleder meg til all snøen forsvinner, og vårsola titter fram. Og det vil den nok tidsnok gjøre, så fort som tida har en tendens til å gå.

Sist fredag ankom en hel bag med provianter fra mor, noe vi kan trygt kan si kom godt med. Masse god posemat, samt ullsokker, te, gjenglemte klær og sist, men ikke minst; pinnekjøtt! Så lørdag ettermiddag leverte jeg varene til Tina, som disket opp med et fantastisk godt måltid til oss to pluss Katrine. Kjempekoselig å kunne samles venninner fra Ålgård også en gang i blant.

På kvelden var det duket for den store årsfesten til Det Akademiske Kvarter. For et opplegg! Dette var det aller første skikkelige arrangementet som Kvarteret arrangerte etter den treårige oppussingsperioden, og alle studentorganisasjoner og interne innenfor Kvarteret var invitert. I løpet av kvelden ble studenter som har gjort en ridderlig innsats for Kvarteret i løpet av de siste årene, adlet til pingvinordenen, som Kvarteret står for. En meget høytidelig seremoni. Dette ble etterfulgt av et antall intern-band som underholdt i løpet av kvelden, og hederlig avsluttet med en fullstappet scene bestående av diverse vokalister og ikke-vokalister,  som spilte opp til We are the world, og allsang.

Den siste uka har det vært iherdig dugnadarbeid, selv om jeg ikke kan skrøyte på meg å ha vært blant de mest ivrige på det, og i kveld er det endelig klart for den store, offisielle åpningen av Det Akademiske Kvarter. Ida Katrine kom på besøk til meg i går, og vi stakk innom og tok noen siste vaskerunder i dag, før jeg tok henne med rundt og viste henne byen min. Jeg tror kanskje jeg har fått henne til å elske alle de gamle husene og smauene like mye som jeg gjør.

Ida blir her helt til søndag, så i morgen kveld skal jeg ta henne med til alle de beste plassene å oppleve Bergen by night. I kveld skal jeg jobbe i baren for Datarock-konserten, som er åpningskonserten i regi av RF. Det blir sinnsykt spennende, og så gøy å være med på! Jeg kommer med nærmere oppdatering på det senere, nå må jeg løpe!

overnattingsbesøk av Mathilde!




Pingvin-adling



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar