mandag, oktober 26, 2009

Til min kjære Ellen på 20 årsdagen:)


Kjære Ellen morå mi
d blir litt for sjeldent fra ti t ti
at me oppdateres på kverandre si front
så langt i live så me he komt

For nå he du jo blitt 20 år
og eg kan huska d som om d va i går
når me va 15 begge to
og tusla rundt i luni´s korridor.

Du va så snille å passte på
å dempa sjokoladesuge t klassevenninnå (altså meg)
Me prøvde oss to vege uden snob og kjøtt
og d eg sprakk på va faktisk ikkje søtt
(d e jo jaffal heilt sprøtt..)
Og eg måtte donera t Stian en hundrings
for han va allti pengelens og plyndrings (hehh)

Me suns begge d va trist at ingen av oss hadde
lange nok navn t å bli kalt for Madde
For navnå våras bare to klapp har
og ingen av oss autoritet eller grunnlag t å bli kalt for far (obviously)
Så derfor blei du min elskede Elsh
ilag me våre to andre, danna me Angels of Helsh (på en måda)

Vår humor forblei så ofta intern
for me et kongerike og en lama kan en bli ganske fjern
Eg lærte deg kunsten å uttala ver´sta
og samen koste me oss me dialektå fra Harstad
Du gjorde vgs t ei knallkjekke ti
og nå e eg gla for at du ålgårdsbu ville bli

D betyr at du e nærmare meg
og d trenge eg når eg vil ha en kopp te
Me min kjære elshling som betyr for meg så mye
og som eg tenke på på vei heim me bergensflye
Og t jul då ska me ta igjen for d tapta
me te, melk og muffins, og me juleterta

Og nå ser eg at du he fått deg gitar
d suns jo sjølsagt eg at va bra
Ser fram t lange kvelder me klimpring
på Led Zeppelin og me vgs mimring

Dette va bare en liten hilsen
og ønske om fine ting fra bursdagsnissen
For eg vett jo at du he vore snille i år
så på onsdag et kort i postkassen du får
D blir en liden appetizer t din store presang
som du får når eg he heima og adventen e i full gang

Vil så minna deg på at eg he ein blogg
og viss du vil kommentera, så hadde d vært flott
Ingenting glede meir enn litt livstegn fra
min kjære Elsh heilt hjemmefra

Så kjære Ellen, måtte dagen din bli fin
at du mange kage får, og kanskje ei skjeva me prim?
Kjenne at dikteren i meg ikkje lenger e på topp
og må avrunda nå før facebook seie stopp
(og d sa facebook, så eg måtte gi opp)

Så GRATULERA ME DAGEN, og kosa deg masse
på festen din på lørdag, og me mange vinflaske;)
Feira me måte, bli full og gal
så ska eg i Bergen ein drink for deg ta

Et par siste ord frå venninnå i nord
husk eg e gla i deg, og uansett kor
hen i verden du befinne deg
så vil du allti, allti bety heile verden for meg

<3






































3 kommentarer:

  1. Shit, Ellen e jammen heldige. Eg og vil ha et dikt. Nei, vent, eg fikk jo nettopp ett:) men eg vil ha et bursdagsdikt, åsså burde du starta ei bedrift.

    SvarSlett
  2. Åsså likte eg bildene. Eg savne Ellen og vgs<3

    SvarSlett