tirsdag, oktober 20, 2009

Bursdagsblogg

.
En aldri så liten blokkering har dukket opp i hodet mitt den siste uka. Skrivesperre, kalles det vel på moderne. 

Godt at noen telys på bordet, fisteppet om beina og en varm kopp med grønn te i hånda hjelper på konsentrasjonen. Jeg nyter at det har vært opphold i Bergen i nesten halvannen uke i strekk, mens temperaturen gradvis har sunket nedover gradestokken og inntatt sin faste plass hos denne årstiden, sammen med den uovervinnelige høstforkjølelsen. Anne Marit springer rundt og pakker til en uke med ferie i London, mens jeg hører på en egenkomponert cd med noe vakker og sær musikk som jeg har fått av Helene. Jeg koser meg i min egen lille høstharmoni.

Og jeg har jo alltid likt høsten. Blant annet fordi høsten er bursdagstid, og, bursdagsmennesket som jeg er, gledet jeg meg lengre tider til dette. Og som en feiring av å være ferdig med siste eksamen for oktober, hoppet jeg på flyet hjem tre timer etterpå, for å feire dagen min med familien. Hele lørdag sto mor og jeg og bakte kaker og kokte supper, som vi serverte til 20 gjester på søndag. Herlig å se alle igjen, da spesielt mine små søsken fra Tau.

Det er også en nødvendighet å nevne en herlig mandag på Tjetland, da jeg faktisk gikk 1,3 mil for å komme dit, og tilbragte ettermiddagen med Line som sang og tente lys for mine 20 år.

Tirsdag 13. oktober sto jeg opp til ferdig frokost i stua, med egg, salat og kaffe mocca a´la Anne Marit! Fantastisk start på dagen, og jeg fikk også servert en liten kokebok med 500 forskjellige muffinsoppskrifter. Her snakker vi litteratur for Nora! Videre møttes Anne Marit, Pernille, Mia, Helene, jeg og ikke minst Kaja, på Cafe Opera for et kveldsmåltid, et par runder med altfor avansert quiz og et par inspeksjonsrunder på Bergens natteliv. Alt i alt en meget bra bursdag, og jeg fikk til og med et par postkort i postkassen min; tusen takk for det!

Det var en liten oppdatering, nå må jeg springe avgårde til filmkveld med kostymegruppa på SV-revyen!


Snakkes, godtfolk!

Eksamenspilsen!



Serious business med quiz

Vil gjerne benytte anledningen til å takke mor for at jeg fikk ha med meg drillen til Bergen. Den har kommet godt til nytte!


9 kommentarer:

  1. En grunn for at du kje har skreve om lørdagen?:D Og kossen føles egentlig et fisteppe ud?

    Mvh Harefrøken

    SvarSlett
  2. Kjære Harefrøken!

    Lørdagen bakte min mor og jeg kaker hele dagen, som jeg har skrevet.

    "Hele lørdag sto mor og jeg og bakte kaker og kokte supper, som vi serverte til 20 gjester på søndag."

    Et fisteppe.. Det er litt vanskelig å beskrive, men when you know, you know. You know?

    Mvh Nora

    SvarSlett
  3. Mente selvsagt sist lørdag vet du, når du snakket mye om the american dream og bruce willis:)

    Mvh Harefrøken

    SvarSlett
  4. emh, flott og koselig Nora! :)

    MEN!! Var ikke jeg med på Oprah kanskje, og på quiz kanskje??@

    skuffet*

    Klem lesekaja :)

    SvarSlett
  5. Kjære Lesekaja
    Shit, shit, shit! Har fikset navnet ditt opp på sin rettmessige plass nå. Beklager dette på det sterkeste. Håper ikke det påkoster noen varige mèn.

    Kjære Harefrøken
    Jeg tror ikke mine teorier om Bruce Willis og the American dream er verdt (eller saklige nok til) å skrive ned, langt mindre publisere. Men jeg setter likevel pris på at du savnet de:)

    Mvh
    Nora

    SvarSlett
  6. DER e drillen min, ja! Den brukte eg nåken formiddagstimar på å leita itte...! Huff, tenk det hadde eg glømt. Kan du ta an med deg heim te jul? Elles virke det så du har hatt ein kjempe-feiring : ) Vel fortjent, Goll!
    Klem frå mor

    SvarSlett
  7. Oj, har du savna an? Ska ta an me t deg t jul;) Og ja, blei ei kjempefeiring:)

    SvarSlett
  8. Drillen kom godt me ja hehehe! Me like!:)
    Nå har eg oppdatert meg sjjjikkelii her på venterommet ditt. Eg for min del va oppe grytidligt fordi Mike ville avgårde på treningsstudio FØR jobb, så han dumpa meg på sofaen i Etchell court kl 0700...Så nå vente eg bare på at eg ska få energi nok te å reisa meg opp fra sofaen, gå bort te kjøkkenbenken, spisa frokost, og deretter skriva hjemmeksamen på 3000 ord om det norske helsystem og de altfor mange lovene som hørre te.. O glede! Nesten liga kjekke oppgave som den der volds og politikk oppgaven din hehe (eller någe i den duren). Det e synd på oss..så eg kose meg på venterommet ditt, mens eg vente på energi....
    Smask!

    SvarSlett
  9. Godt du bruge venteromme t d d ska brugast t:) Lykke t me hjemmeeksamen!

    SvarSlett