onsdag, oktober 07, 2009

1 down, 3 to go.

.
Første eksamen gikk av stabelen sist fredag, og er nå et unevnelig samtaletema fram til resultatene dukker opp - en nokså herlig følelse! Den ble feiret på riktig vis; en hyttetur med sv-revyen, som jeg selv er med i, og samfunnslogen. I en hytte med ekte NHH stil i alt utenom den mindre flatterende utedoen, stablet 80 studenter seg inn for helgen. Her ventet nye ansikter, badstue, rebus-løp, badestamp, revy-inspirert lørdagsunderholdning - skapt av ingen ringere enn oss selv, kortspill og joggeklær i gjennomført hytteturstil. At jeg på mirakuløst vis klarte å sove bort 12,5 timer av det første døgnet må jo bare være et bevis på en relativt avslappende helg. 


Så var det i gang med eksamenslesing, nok en gang. Regional etnografi: Oseania, førstkommende fredag. Nok en gang galskap av meg å bruke tiden på å blogge, men når sant skal sies: hadde jeg ikke spist opp lese-smashen min sist uke, så hadde jeg spist den i dag! Så da må det være lov. Heldigvis er dette faget litt mer interessant enn Stat, kultur & identitet. En nedtur finnes det likevel, og det er at det nye faget som overtar etter Stat, kultur & identitet begynte i dag. Det er vanskeligere, og det er ikke bare pensum som er på engelsk, forelesningene også. Med mitt ordforråd på engelske faguttrykk må jeg si jeg ligger litt dårlig an allerede. Dette er en skikkelig energisuger. Trøsten er at 26. november er fjerde og siste eksamen unnagjort, og jeg har juleferie (så sant det ikke blir kontelesing-ferie). Og det er jo bare en og en halv måned til. 


Som kanskje noen har fått med seg (litt for mange ganger), så har jeg bursdag om en uke. Bursdagsangsten min er borte vekk (20 år? Lett!), og nå gleder jeg meg bare til å reise hjem for helgen og spise kake i selskap av min kjære familie! Skal bli så bra å se alle igjen. Og smake litt lørdagsgrøt igjen, ikke minst. Og hvis det skulle være noen der ute som lurer på hva jeg ønsker meg mest av alt til bursdagen, så er svaret enkelt: en bursdagshilsen via postkassen (halvkannesmauet 2, 5011 bergen, *kremt!*)! Ingenting hadde gjort meg gladere enn en varm tanke. Og nå som jeg, etter to og en 
halv uke, endelig har klart å finne nøkkelen til postkassen igjen, kommer jeg til å sjekke den med sommerfugler i magen neste tirsdag


Da stuper jeg nedi de oppfunnede fortidene og antropologien igjen, og håper og ber om at det vil klistre seg på øverst i bakhodet og klamre seg fast der til fredag klokken ett. 






 


Øving med RF´s jenteband; OMG

4 kommentarer:

  1. Itte en del press frå deg ska eg jammen komentera! Neida:) Vett du k? Eg trur at morgendagen komme t å gå strålande for din del, og itte på ska du heim å feira bursdag, blir en fantastiske dag for deg. Eg heie på deg!

    Eller må eg sei at eg finne bloggen din inspirerane og lærerik

    SvarSlett
  2. Eg lese mellom linjene at dette e noge du he lengta itte lenge, - å få kommentera på et nytt innlegg på bloggen min. Eg e gla du finne d så tilfredsstillane! Vett du ke? Eg trur mårendagen blir strålanes uansett! Live e strålanes. D vett me begge. Me kan få alt t å skje, meg å deg.

    Eg glede meg t å feira bursdagen min ilag me deg, eg.

    SvarSlett
  3. Me kan faktisk d:) Og eg glede meg og sykt å feira dagen din, på tirsdag, dridas, med deg;)

    SvarSlett