tirsdag, oktober 27, 2009

Poesi

Jeg lider av et syndrom for tiden
alt går på rim, og resten må bare bli gjort siden
Ganske travelt er det blitt
Siden jeg har sittet med oppgave siden klokken 10 og slitt.

Hjernen min er på høygir på poesi
maktregime, dominans og vold tar mye lengre tid
Det er ganske slitsomt å ikke kunne klare
å konsentrere seg om det som er viktig, men bare
sitte her med mine stusselige rim
som ikke duger til noe, og som sitter som slim
på netthinnen min - hele dagen lang
hadde jeg hatt en melodi, kunne d blitt mang en sang

Jeg håper og ber om at de vil i meg slippe taket
og la meg vende tilbake til Jugoslavia-maset
For på fredag skal 1500 ord innleveres,
klarer jeg ikke det vil konting så kreves
Så jeg håper jeg har fått utslipp, poetisk, for denne gang
Så slipper fredagen å komme med et pang.

2 kommentarer:

  1. Hei Nora!
    Ska sei du begynne å bli ein flinke poet! Du kan trygt fortsetta med det! Eg e imponerte! Heldige Ellen så får et så fint dikt i 20-års-dagspresang!
    Mor

    SvarSlett
  2. Hei Nora!
    Ska sei du begynne å bli ein gode poet! Eg e imponerte! Heldige Ellen!
    Mor

    SvarSlett