fredag, oktober 23, 2009

JEG BESTO!!!

Jeg besto eksamen i Stat, kultur og identitet!! O Lykke..!! Jeg var så forberedt på å måtte bruke juleferien på å lese faglitteratur av kjedeligste sort, dette hadde jeg rett og slett ikke ventet meg. Fantastisk!

Hele Bergen er faktisk fantastisk, spesielt om høsten. Jeg blir så glad når jeg går ut og vandrer mellom røde, gule og oransje farger på bakken og i lufta, og med høstsola som skinner gjennom tretoppene. I går følte jeg meg så inspirert at jeg tok med meg speilrefleksen ut, og det skal jeg si dere jeg måtte børste støvet av. Nedenfor ser dere noen av resultatene, og i og med at jeg ikke har fått tak i photoshop ennå er de helt plain og usminkede. Inspirasjonen fra dette var faktisk så stor at jeg i dag satte meg ned og begynte å surfe litt rundt på nettet igjen etter fotohøyskoler. Wales, Cornwall, New York, California... Jeg skal begynne tidlig med skolesøkinga denne gang, tro du meg!

Apropos inspirasjon; min kjære Anne Marit har forlatt meg til fordel for en ferie i Storbritannia, men la igjen en liten lesevaktvikar til når hun var borte. En helt ny lese-smash! Og en veldig nødvendig en også, siden jeg nå skal begi meg ut på en ny oppgave om Politisk regime, dominansutøving og vold. For spesielt interesserte ser oppgaven slik ut:

Gi en oversikt over studiet av motstand i sosialantropologi og diskuter analytiske styrker og svakheter ved et slikt perspektiv på makt.
Illustrer ved hjelp av minst to etnografiske eksempler.
Eller: 




Diskuter hvordan antropologer (som er representert på pensum) har forstått og analysert maktrelasjoner in samfunnene de har studert. 
Bruk minst to etnografiske eksempler.




Jada, jeg kjempegleder meg.
Belønningen etter denne innleveringen er uansett upåklagelig: min kjære Ingvild kommer på besøk til meg neste helg! Jeg gleder meg ufattelig mye til å vise fram den kjære byen min gjennom bergensstudentens øyne. 

En takk til Helene som så villig stilte opp som positør <3















Parken ved Johanneskirken. Full av fine farger!


























Den lille parken ved teateret.



Halvkandesmuget in my heart <3 hehe



2 kommentarer:

  1. Gralla t deg som sto på eksamen!!! Fine bilde, hu me den lilla huå va jammen HOT!!! He du nr hennas? Kan eg få d?

    SvarSlett