torsdag, november 12, 2009

Oslotur nr 1.



Her har dere noen av den siste tidens nye erfaringer og opplevelser.

På onsdag tok jeg nattoget fra Bergen til Oslo. Interessant opplevelse, om ikke så behagelig. Litt skuffende å finne ut at mine soveegenskaper ikke duger under alle forhold. Det ble en lang åtte-timers natt med beina på trillekofferten foran meg, krampe under foten og med stadig dovnende bein. For ikke å nevne trivelige bevegelser og lyder fra sidemannen, som hadde hamstret godt med chips inn for turen og i tillegg hadde meget kinestetiske sovevaner. Det ble tre deilige timer med søvn så snart jeg dumpet nedi sengeskuffen til Ingebjørg på St. Hanshaugen.

Jeg og Ingebjørg har forøvrig funnet ut at noen sanger fra Ålgård Jentekor rett og slett bare sitter limt fast i hodet. Derfor gjorde vi en nyinnspilling av Jeg løfter mine øyne opp mot fjellene, til ære for våre forhistoriske karrierer innenfor jentekor, samkjørt med ost og kjekskveld.

Jeg fikk også besøkt Kjartan mens jeg var der, det var skikkelig koselig. Randi fra Orre ble også med, og så bakte vi kakemenn før vi møtte Randi (fra Ålgård) og gikk til Geir Atle på taco og brettspill. Ble noen interessante imitasjoner og miminger utover kvelden! Jeg tror jeg skal ønske meg brettspill til jul (og dere har forøvrig vært altfor dårlige til å komme med juleønsker på forrige innlegg).

På mandag ble jeg med Marita på jobb, som kostyme og makeup-assistenten, ´Lilletrille89´, på musikkvideoinnspilling. En meget interessant opplevelse, som jeg sikkert kan skrive litt mer om senere.

Helgen i Oslo gjorde at det gikk opp for meg hvor avhengig jeg faktisk har blitt av grønn te, noe som sikkert har gått opp for roomiene mine for en god stund siden (Eirik foreslo teforbud på novemberkontrakten vår, - og hadde det vedtaket gått igjennom skal jeg love deg det hadde blitt ville tilstander i halvkannesmauet). Det var nesten slik at jeg savnet tekannen min. Under forholdene som har vært de siste månedene, med kontinuerlig eksamenslesning eller oppgaveskriving, har jeg drukket et par liter med te til dagen. Hvem skulle trodd det for to år siden, da jeg var avhengig av min daglige dose sjokolade. Og sjokoladeforbudet har forøvrig gått veldig fint til nå. På 12 dager har jeg spist sjokolade bare en gang, ettersom traktaten sier jeg kan spise chips/sjokolade på lørdager.

I går lagde jeg sviskekompott. Den ble god.



Litt slitne begge to, så vi lagde tacograteng og koste oss med god mat innendørs:)


Nora sin versjon av et ost og kjeks-fat.


Randi og Kjartan og mange gode kakemenn!


Torbjørn mimer "løvetann"


Ute i kalde hovedstaden:)



1 kommentar:

  1. Ska sei du fekk møkje utav den Oslo-heljgå, Nora! Og et interessant (?) osekjeksefat.... : )
    Mor

    SvarSlett