tirsdag, november 03, 2009

En liten oppdatering!


Jeg begynner offisielt å tvile på min egen mentale tilstand.
Sist uke presterte jeg å sette fast en dvd i macen, levere den inn på service, hente den fire dager senere uten at noe service hadde blitt gjort på den på grunn av en oppgave som måtte skrives, for så å finne ut - i går - at det var ikke noen dvd som satt fast inni den. Min egen fantasi har spilt meg et puss. Jeg satt jo der med maskinen på fanget da dvden ikke ville ut, da den satte seg fast. Eller da den ikke satte seg fast da. Min egen distrehet har nådd nye høyder.

Ingvild og Elin var på besøk i helga! De kom kjørende opp hit fredags ettermiddag, meget stressede etter å ha prøvd å finne fram i bergenstrafikken på egenhånd... Jeg skjønner dem godt! Forholdene bedret seg etter litt   fylt ostebrød og te, og noen fra folkehøyskolen til Elin kom på besøk og det var en veldig trivelig kveld. Lørdagen tok jeg med Ingvild og viste henne Nordnes, før vi tok Fløibanen til topps. Første gang jeg har tatt Fløibanen siden jeg flyttet hit, eller for den saks skyld siden jeg var på kortur med Ålgård Jentekor for ti år siden. Interessant opplevelse!
På kvelden var vi hos Anja (Elin´s FHS-venninne) på Danmarksplass og koste oss med tacograteng og vin. En avslappende, koselig helg!

I morgen kveld setter jeg meg på nattoget til Oslo, for å besøke Ingebjørg som jeg ikke har sett på nærmere fire måneder. Jeg gleder meg kjempemasse! Og siden jeg nå har funnet ut at macen min er helt frisk likevel, så kan jeg jo bare sette på et par filmer på veien, så går reisen også nokså lett.

Sånn ellers; jeg besto eksamen i Regional etnografi: Oseania! Litt dårligere resultat enn jeg hadde håpet på, men det er slikt som skjer. Jeg besto, og det er det viktigste. To eksamener igjen nå, så er det jul! Jeg gleder meg veldig, har begynt å skrive julegavelister for å være tidlig ute i år, og slippe å la alt gå ut over det ene, usle stipendet jeg får i desember.

Og siden Anne Marit har forbudt julemusikk i hus før 1. desember, må jeg ha noe annet å glede meg med, så kan vi ikke ta en runde på hva vi ønsker oss til jul? JAA!:D Du kan begynne.






7 kommentarer:

  1. Eg e glad i deg fordi om du e distre:)

    SvarSlett
  2. åja, stemme:D Hmm, kule LP-plate og bøker:) Åsså fred på jord og at neste semester går bedre enn dette!

    SvarSlett
  3. Same. Pluss en mobiltelefon. Og at eg kjeme inn på Falmouth. Å at eg får mandelå i grauden, for d gjer eg aldri. Å så strikkajompra for d trenge eg.

    SvarSlett
  4. Eg e gla i deg og forde om eg e distre:)

    SvarSlett
  5. EG ønske meg drømmemannen min te jul. Heilt enkelt.

    SvarSlett
  6. D suns eg va et veldigt fint ønske, Elin. Takk for at du delte d me oss <3

    SvarSlett