mandag, november 16, 2009

La oss klappe i hendene i begeistring over eksamen.

Nå er det ikke lenge igjen før jeg sykemelder meg fra alt som heter eksamenslesing. Jeg tror det skyldes jevnlige stressperioder, som har påført det lille allerede overbelastede hodet mitt tre dager med kontinuerlig hodepine. Jeg holder på å bli gal. Sånn blir det altså når det er eksamensperioder fire ganger i løpet av fire måneder.
Denne høsten har jeg vært syk annenhver uke, først nå har jeg hatt et opphold på cirka en måned. Greit nok, det har vært mye sykdom i høst med svineinfluensa og det styret, men jeg har jo ikke hatt det. Og jeg har likevel ligget mer syk denne høsten enn noen gang.
Jeg ønsker meg forresten sovetøfler til jul, siden det er minusgrader på rommet mitt om nettene for tiden.

Jeg tenker alt jeg kan på at det kun er to uker til jeg har juleferie. Ikke lenge til jeg får knipe på trollene mine på Tjøstheim, eller spise mor sin hjemmelagede middag - som bare dukker opp på bordet på mystisk vis ved middagstider. Lørdagsgraut. Juletrefest i Villa Nova. Julekakebaking og julemusikk. Gå på skøyter med Line på Tjetland. Elin kommer hjem! Familieselskaper og gode julemiddager.
- Og ikke minst eksamenslesing til den eksamenen som jeg nå antagelig må konte.

Det som holder meg litt oppe er at jeg iallefall er noenlunde ferdig med porteføljen min. Har fått mye hjelp fra gamlelæreren min på Lundehaugen, Svein, som slett ikke er gammel, men snill og svarer på mailer og mas. Så det har gått veldig greit synes jeg. Nå må jeg bare pønske ut hva det er å fortelle om de forskjellige bildene, og eventuelle svar på eventuelle spørsmål. Jeg er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg får, samtidig som jeg er livredd for at jeg vil bli slaktet og frabedt å søke i det hele tatt. Porteføljen ble uansett seende slik ut (minus to bilder jeg ikke har lov til å publisere ennå):
















































En takk til alle modellene som er med på porteføljebildene; Tonje Gjesdal og Magne Idland, Gøril Gjesdal, Marita Wierdal, Kristine og Mari Hovelsen, Hege Broch, Ine Nese, Marcio fra Chapada, Helen Rognstad, Helene Nord-Varhaug og Line Tjetland.

3 kommentarer:

  1. Du er så flink å ta bilder!! :D :D

    Dritkul header også, forresten! Den var liksom litt high-tech i forhold til min .. Hahah :p

    SvarSlett
  2. Suns forresten headeren din e ganske Marte, om ikkje så "high tech" så du seie :)

    SvarSlett