mandag, april 12, 2010

God mandag!

Ble plutselig en stund side sist her, du kan vel si jeg har hatt det travelt med å ha det bra! Hadde en herlig påskeferie hjemme, - perfecto - og har bare kost meg skikkelig med gode venner og familie. Siri og jeg tok en tur til Hjelmeland og Naustvik på hytta til farmor et par dager, første gang på tre år for min del, og fikk riktig slappet av med god mat og vakker påskenatur. Mor lærte meg også en del kokkelering i påsken, så da jeg kom hjem og skulle lage kålstuing til de hjemmelagde kjøttkakene jeg fikk med meg, følte jeg det som om jeg var på prøve på kjøkkenet, og var egentlig ganske ensom. Heldigvis gikk det nokså greit. Fikk forresten et anfall av hjemlengsel på bussen tilbake til Bergen, så jeg hoppet av i Grinde hvor jeg ble plukket opp av tante hipp, samtidig som mor hoppet på ferja til Arsvågen, og så ble vi en dag i Aksdal (slektå samla!) på middag før turen gikk videre til byen mellom de syv fjell.

Line kom opp på besøk til meg på torsdag, transportert på et litt umoderne vis - hun haiket likegreit med en trailer da hun mistet kystbussen fra Aksdal. Og hun dro med seg vårsola til Bergen! Vi har hatt herlig vårstemning hele helga, og på lørdag gikk vi en tur utover Nordnes med piknikteppet, tivoli-radio og gulrøtter med guacamole-dip i kurven, og la oss godt til rette på en stor gressflekk i solveggen. Etterhvert som ettermiddagen gikk kom det flere grupper med engangsgrill og pils i bagasjen og slo seg ned, og det ble en lettere folksom stemning. På søndag reiste vi ut til Sandviken på besøk til Ingelin. Veldig spennende for meg som aldri har vært ute ved NHH før, og så fikk vi kjempegod hjemmelaget pizza i tillegg. Vinn-vinn! 

Takk for en herlig helg! 



Vakre Naustvik
Farmor i hytta.
Frokostblandinglaging en fredagsmorgen.
Lørdagskos i parken
Idyll med vårsol
Søndagsaktiviteter ved teateret
Muffinsvorspiel!
Lille Lunge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar