mandag, september 06, 2010

En fantastisk uke


På onsdag reiste jeg en tur til Bergen igjen. Der var det herlig høststemning, det myldret av nye studenter og fadderuke-arrangementer i gatene. Jeg skulle møte Helene på Kvarteret for en kopp kaffe før vi gikk hjem for en rolig kveld, noe som endte opp som en kopp kaffe og fire halvlitere og nattbussen hjem klokka ett. Jeg gled med andre ord tilbake i Bergen-modus med det samme jeg satte beina på bergensk jord. 

Torsdag kveld hadde Aktivitetsgruppa innkalt til infovors med nye og gamle styremedlemmer, noe som var kjempekoselig. Ingenting er som litt kvalitetstid me RFere. Uheldigvis ble denne kvalitetstiden litt for bra, for før jeg visste ordet av det hadde Tom Stockman gått av scenen før jeg i det hele tatt hadde kommet meg ned til Kvarteret. Med andre ord fikk jeg ikke med meg en eneste note av bandet jeg kom for å se spille. Oppturen var at det ble noen toner på bandrommet med en livlig gjeng utover natta. 

Etter nesten tre timer søvn løp Helene og jeg over byen for å rekke 11-kystbussen hjemover, en kraftanstrengelse med gode resultater, kjempeklare for Rått & Råde på fredagskvelden i Stavanger! Det ble en nesten litt ubeskrivelig kveld med Hansa på plass, 18-20 grader i sola, tusener av folk i godlynnet og fantastisk musikk. Det åpnet med Uncle Deadly, som jeg aldri har hørt noe av, men som ble en veldig positiv overraskelse. Geir Zahl fra Kaizers Orchestra var på vokalen, med søte rytmer som det passet å varme opp festivalen med. Videre spilte Mew, som ikke hadde det beste sceneshowet, men hvor jeg og Helene smeltet hver gang han snakket mellom sangene. Det er virkelig noe med det danske sprog.

Hovedattraksjonen for kvelden var jo selvsagt Band of Horses, noe vi hadde gledet oss til i fire måneder. Og de var verdt hele festivalpasset mitt! Dyktige musikere med sine særegne stiler, herlige å se på og stemningsskapende med sin nydelige musikk. På den neste konserten traff vi på Joakim fra Luni, som jeg egentlig ikke har sett siden videregående heller, så det var kjempekoselig! Tok lettere av med glowsticksa til the Prodigy konserten - noe som forrestene er av de særere konsertene jeg noen gang har vært på. Ikke helt min kopp te, om jeg kan si det slik, musikkmessig. Men utrolig morsomt ble det med en litt ironisk innstilling. 

Siden jeg på torsdag var med på mitt aller siste RF-styremøte, og siden dekonstitueringen av det gamle styret skjedde tidlig i programmet slik at jeg ikke fikk sagt min ris & ros, vil jeg derfor gjerne komme med den nå:

Ros til Helene, Kaja og Pernille som er så søte og lot meg bo hos dem noen dager nok en gang.
Ros til nydelig vær og parking.
Ros til sushi.
Ros til gjensyn med gamle venner.
Ros til Rått & Råde og Band of Horses.
Ros til Hansa.
Ros til ego-boost. 
Ros til Boondock Saints, is og deilig hjemmelaget krydderkake hos Ellen i kveld!

Hm, har visst ingenting å rise. Jeg må ha det altfor bra :)

Min aller første tallerken med sushi. Ever. Nam!


Band of Horses i bakgrunnen her, ja!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar