fredag, mars 05, 2010

Halleluja!

Endelig skal vi få nytt bad her i Halvkannesmauet! Siden badet vårt forårsaket lekkasje i leiligheten under, må hele badet rives og bygges opp på nytt. Huseieren ringte oss derfor for ca en måned siden og sa at vi måtte finne en annen plass å overnatte noen netter mens oppussingen sto på. Heldigvis har jeg tre gode venninner i Damsgårdslien, som ville dele taket over hodet med meg noen netter. Tusen, tusen takk!!

I går ringte huseieren meg igjen da, med den endelige datoen for oppussing fastsatt: første tirsdag etter påske, og de vil holde på i TO uker! Ik. Det var lenge det. De måtte visst fikse noe med taket også. Så får vi se om ikke vi får litt billigere husleie den måneden, husleieforhandlinger er i gang.

Uansett husleie og tidsrom; det skal bli fantastisk å få et bad hvor en ikke trenger å sitte på do med beina i været bare fordi noen dusjet der for en halvtime-time siden, og hvor muggen i taket er borte. Woop woop!

Nedenfor ser du bilde av den praktiske løsningen badet vårt fikk tildelt for mange år siden. Disse ble tatt med en gang jeg flyttet inn i høst, og før vi fikk "vasket opp" etter de som bodde der før. Æsj.


3 kommentarer:

  1. Jeg kommer gjerne på innvielsesfest til nytt bad ; D haha.

    Imens, stå på krava jenta mi! Som kommende jurist og midt i lesinga om avtaler her har jeg gjerne et ord med i saken ;) Godt argument: du har ikke skrevet under på en kontrakt for en leilighet som ikke har bad! Dermed: prisen (skal) burde senkes. Goood luck ;)

    Gleder meg til å sjå deg igjen Onsdag!

    SvarSlett
  2. Værsego'

    Harefrøken

    SvarSlett
  3. Hei Nora.
    Stakkars huseigar.
    Han får å baska med framigjønå. Men det blir kjekkt å få ordna det. Kor mange er det plass til på innvielsesfesten på badet? Får me mat der inne? Og Nora : Husk å ta vare på "rekningen" på husleige i 14 dagar(d e dyrt å bu på hotell!) frå venninna di.
    Helsing til gullet mitt frå onkel Norleif.

    SvarSlett