torsdag, januar 13, 2011

Personlig prosjekt, semester 1

Endelig kom scanneren min i posten, negativscanneren som jeg fikk av far, Kirsti og trollene til jul. Å, hvor nydelig den er (for dere spesielt interesserte så er det altså en Canon canoscan 9000f). I kveld feiret vi vårt nye bekjentskap ved å scanne inn mitt siste innleverte prosjekt, fire svart-hvitt bilder som ble mørkeromsprintet på fiberbasert papir. Temaet var denne gang helt opp til oss selv, og inspirasjonen min var årstiden og SAD - eller seasonal affective disorder. I Norge ble timene med dagslys drastisk kortet ned etterhvert som dagene i november gikk, og mangelen på lys kan for mange gi den tunge vinterdepresjonen. Lysbehandling er en behandlingsmetode som kan virke mot depresjonen og angsten, noe som igjen viser til hvor viktig lys er for å føle lykke. Følelsen av at en er alene kan bli en traurig hverdag, og jeg dedikerte derfor denne serien med bilder til ensomheten. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar