mandag, oktober 11, 2010

Jeg har 20 grader og sol jeg, du da?

Første prosjekt har deadline tirsdag, ergo har jeg tilbringt det meste av tiden den siste uka i mørkerommet, og prøvd å forstå hvordan det egentlig bør gjøres. Da jeg fremkalte filmen min klarte jeg å eksponere hele rullen for lys før den strengt tatt skulle, og mistet halvparten av bildene på den (blant annet bildene jeg tok i nydelige Mumbles sist søndag). Man lærer av ens feil! Og jeg gjør ikke den igjen, for å si det sånn.

Jammen ikke lett å være helt nybegynner på noe som folk forventer at en kan fra før av. Inger, Thea og jeg måtte spørre han ene læreren vår om han kunne virkelig forklare hvordan en får bildet i det hele tatt ned på papiret, du vet, slike grunnleggende detaljer som er greie å vite om før en begynner. Når det var forklart så var det bare å sette i gang, komme inn i prosedyren og prøve og feile! Utrolig spennende, selv om en blir litt tullerusk i hodet av å være timesvis i et kaldt mørkt rom som lukter kjemikalier (som forresten lukter kyllingnudler).

Vi har også fått litt mer innføring i hvordan kurset blir lagt opp, og en litt fastere timeplan å forholde seg til, noe som er veldig greit. I morgen er første seminar til det teoretiske valgfaget; image, fact, representation, og jeg regner med resten av dagen vil bli tilbringt i mørkerommene, nok en gang.

Denne helga har vært fantastisk avslappende, på fredag var jeg på cheesy-Friday hos Elise og Christoffer, og spiste meg mett på ost, kjeks og rødvin til god musikk i godt lag. Herlig. De har forresten en blogg som er verdt å sjekke ut: http://swansealicious.wordpress.com/ . I går var joggepatruljen på vakt, og trampet gjennom Swansea´s gater i nesten en time. Utrolig flaut egentlig, for jeg er sikker på at jeg kan telle på en hånd hvor mange joggere jeg har sett eller truffet på i denne byen. Vi skiller oss rett og slett ut, men med tanke på hvor mye av denne vakre byen en får sett på den måten gjør det lett verdt det. Joggepatruljen består forresten av meg, Ingeborg, Helene og Tom Daniel. Helene har vært og nasset seg i London i helga, så hun har 7,5 km å ta igjen når hun kommer hjem igjen. Hah.
Utenom det så ramlet jeg tilfeldigvis over en svær musikkbutikk, hvor jeg selvfølgelig satte meg ned og klimpret litt på de få notene jeg husker. Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en billig gitar, for mine gitaregenskaper blir ikke bedre med min smekre gitar liggende hjemme i Norge, for å si det slik! Og i og med at jeg skal være her i tre år, tror jeg at 500 kr i en grei kasse er en bra investering. Kvelden gikk til lasagnespising, sjokoladekakebesøk hos Tom Daniel (som egentlig skulle vært kokk) og nørding med visual diary, som også skal inn på tirsdag.

Nørding sto også på planen i dag, men ble fint skyvet unna da jeg så gradestokken på nett, og blå himmel ut vinduet. Jada, 20 grader og sol. Jeg har faktisk ligget i bikini i dag, 10.10.10, og solt meg i varmen, blitt stukket av to vepser, og oppført meg som en real livsnyter. Der lå jeg med gode venner, god musikk, og lurte på når flaksen min skulle snu. For foreløpig ser dette virkelig ut til å være for godt til å være sant.


 Ingeborg og Johan
 Hvem trenger frisør når en har en Helene?
Stjal et av bildene til Janne, fra Mumbles-turen sist søndag. 
Mari, jeg, Elise og Silje
 En glad gjeng på Fresher´s UV-party! Inger, jeg og Helene
 Jeg og roomie Ingeborg
 Sushi-søndag!
Rogn-sushi smaker interessant...

1 kommentar:

  1. Pass deg for alle kjemikaliene på mørkerommet!
    Og gitaren her heima e jo flyttbare den ; )

    Mor

    SvarSlett