torsdag, oktober 21, 2010

21 and fabulous!

Haha, sorry - couldn´t help myself. 

Sist mandag sprang jeg rundt i ren ekstase, rusa på koffein og livet. Det var selvsagt nyheten om at bildet mitt var blitt valgt ut til utstillingen "our summer" som bidro til denne uante energien, i tillegg til at jeg hadde fått to brev og en pakke i posten, kritikken til mitt første prosjekt skulle være neste dag og bursdagen min dagen etter det igjen. 

Kritikken gikk veldig bra synes jeg, de nevnte ting jeg allerede var klar over, så ingen store overraskelser der. Herlig å ha levert inn et fiks ferdig prosjekt - om enn ikke perfekt som jeg ville hatt det. Nå er vi i full rulle med det neste, som er i teorien et gruppeprosjekt, men jeg aner ikke helt hva det er briter legger i det begrepet. Jeg kan komme tilbake på hva prosjektet går ut på en annen gang.

Bursdagen min ble nokså magisk! Den startet med allsang fra familien Lerstøl, innspilt på dvd og sendt over dammen til bursdagsfrokosten min - fantastisk! Jeg ble litt på gråten der jeg så alle hilsenene som så fint var spilt inn til meg, og Jone som lurte på hvordan det egentlig ser ut der jeg er nå. Litt norsk sjokolade og andre kjempekoselige bursdagskort i posten la heller ikke noen demper på stemningen. 

Så hendte det at jeg ble stengt ute fra kjøkkenet. Da jeg endelig ble sluppet inn etter nærmere en time, hadde mine fantastiske roomier pyntet opp hele rommet med banner og ballonger. Tusen, tusen takk til skjønne Ingeborg, Helene og Inger! Så var det all set for litt bursdagsfest! Vi fylte opp kjøkkenet og gangen og rommene så langt det gikk, og folk hadde med kake, vin og mat. Utpå kvisten ble det nokså livlig, og kreativ student som jeg er eksperimenterte jeg med litt mer uvanlige måter å komme meg ned trappen på. Det resulterte i en lilla arm og en blå rumpeball. Neste morgen måtte jeg smile utrolig pent og lenge til vaskedamene for å få dem til å overse hvilken stand kjøkkenet var i, og la meg rydde og vaske opp selv og slippe unna en bot på 25 pund. Alt i alt en meget bra aften!

Fredag var det duket for den store åpningen av "Our Summer" på Grand Theatre. Det var kjempe spennende - og ikke minst nervepirrende! Jeg klarte ikke å slappe av for alt i verden, og var passe distansert i forhold til pågående samtaler. Det var utrolig mange bra bilder fra andre- og tredjeklassingene, og veldig spesielt å se mitt bilde henge sammen med deres, men jeg fikk mange bra tilbakemeldinger likevel! 

En av grunnene til at jeg liker meg her er at det er så mange folk som deler de samme interessene som jeg. Det er ikke unormalt å gå på galleriåpning som pre-drinks, og miljøet er virkelig inspirerende. Og i Swansea er det faktisk veldig mange kunstutstillinger - så å si hele tiden. Kunstnere mingler, bånd knyttes. Nettverk utvides, kunstnerisk horisont utfordres. Jeg går på et fakultet med bare kreative linjer, og jeg merker det. På søndag gikk jeg og nordmennene en real søndagstur, hvor vi fulgte etter et kart som skulle vise diverse kunst - i form av hva, det vet jeg ikke. Som Mari sa, som den ekte nordmannen hun er; turen er kunsten, Nora, turen er kunsten! I jakten på kraterne klarte vi å gå oss bort og endte opp noen kilometer fra der hvor løypa skulle ende, men en skikkelig tur var det i allefall. Og nydelig natur. Flotte kratere som "you may fall into, and it may be filled with water". Utrolig bra skrevet, kjære kartbeskriver, vi hører at denne typen aktivitet ikke er av den vanligste sorten her i UK. 





 Den fine Svampe-Bob kaka jeg fikk av Christoffer!



Bare for å poengtere: dette var ikke egeninnkjøpt, 
og ja - jeg fikk med meg alt hjem fra byen også. Minus en tryllestav.




Og bare for å bevise: 
dette bildet er tatt fem dager etter min ferd ned trappa. 

1 kommentar:

  1. Huff det va litt av et blåmerke! Du kunne jo brekt armen... igjen! Men skruen holdt.
    Kjekt at du kose deg, og at bursdagen blei så behørigt feira! Ser ut te å ha vore litt av ein fest!
    Lykke te videre med foto-prosjekter, Nora!
    Du e go'e : )

    SvarSlett