fredag, mai 21, 2010

17. mai-oppdatering

Da har jeg endelig kommet til hektene igjen etter tidenes 17. mai feiring... Hva kan jeg si, av de 48 timene som strekker seg over 16. og 17. mai, sov jeg 3 av dem. Etter jobb på Kvarteret 16. mai gikk hele gjengen på nachspiel for å drikke opp litt av tipspengene, og der satt vi til 17.mai-toget skulle begynne å gå. Jeg for min del, klarte å sovne en time før oppmøtet, og våknet en halvtime for sent til toget, noe som resulterte i at jeg måtte starte dagen med å løpe etter toget gjennom hele byen. Etterhvert fant jeg RF-fanen, og hoppet inn blant den halvfulle gjengen som gikk og traltet på ølviser - så og si i søvne. Du kan tro jeg følte meg litt umoralsk, i og med at det i Bergen er folketog og barnetog sammen. Men jaja, så blir det jo bare denne ene 17. mai-feiringen i Bergen også!
Etter toget gikk majoriteten av Rf´ere hjem for en blund, mens andre gikk på Kvarteret hvor det ble arrangert grilling for en slikk og ingenting. Senere gikk jeg på 17.mai-lunsj hos en annen Rf´er, hvor vi ble til klokka var 23 og det var tid for fyrverkerioppskyting i sentrum. Veldig, veldig fin avslutning på 17. mai, for de som sluttet av der. Pernille, Helene og jeg tok en tur ut på byen, og ble sittende på Hectors Hybel, hvor norske slagere og klassikere var det eneste som ble ytret fra høyttalerne, alt fra Nora Brockstedt og Hvor enn du går i li og fjell, til Postgirobygget og Kursiv. Kjempestemning. 

Det var spesielt å våkne 17. mai uten mors tradisjonelle 17-mai-frokost med det norske flagget som bordpynt, men det er vel bare noe jeg må vende meg til nå. En kjempefin dag var det iallefall, som ble feiret sammen med kjempefine folk. 
Håper alle dere hjemme hadde en like fin dag som jeg!

Helene og Mia

Sandra og Jørgen

17. mai-isen er et must

Joakim lever seg inn i feiringen


Masse fakler rundt Lille Lungegårdsvann før fyrverkeriet startet

1 kommentar: