torsdag, desember 17, 2009

Det nærmer seg, det nærmer seg..!

I dag var jeg flink og kom meg opp av sengen før klokken var halv ti, og jeg har bakt to typer julekaker: kokusmakroner og sjokonøttetopper! Jeg skal også på flyplassen og hente Elin og Mike, som kommer med flyet klokken halv fire i ettermiddag. Det blir kos, jeg gleder meg til å få dem hjem igjen. Mor har til og med handlet inn kakemenn fra goman som Mike blir nødt til å smake på, for å få en bit av "den norske, tradisjonelle julen".

Den norske, tradisjonelle julestemningen har jeg likevel sittet inne med en stund. Selv om jeg ikke har hatt noen kalender å telle ned med, har jeg tatt julekortbilder av naboer og lillesøsken, og jeg har vært på årets Villa Nova juletrefest. En julestemningsrik begivenhet, som alltid. Veldig kjekt var det jo også at jeg fikk overtalt Marita til å ta turen over fjellene og bli med. Slektå samla! På lørdag venter årets juleball. Jeg er klar for jul!

Ellers er det lite å si, er ikke så mye som skjer. Juleplata til Odd Nordstoga og Sissel Kyrkjebø er nydelig. I går kom årets første snøfall, og i dag ligger frosten glitrende over hele Ålgård. Mor kjente julestemningen idet de landet på Sola i går, endelig tilbake fra to uker i Australia. Herlig å være hjemme.


Nissetrollene mine, Jone og Karina


Jan Ove, Gunnar og Marita på juletrefest


Div. musikalske innslag. Trommer, piano, gitar, rytmeegg 
- er det noe Gunnar ikke har?


Og for et år siden så julen min slik ut. 35 varmegrader og 
julenisselandsby på kjøpesenteret i Barra, Salvador. 

2 kommentarer:

  1. HEY Nora!
    Nå e det veldig seint på kvelden men eg må bare sei at eg LIKE BLOGGEN din! den e såå fine!! din råtass du e flinke!

    Hipp hipp for deg og skoleplass + din debut i musikkvideo!;)

    SvarSlett
  2. Randi:D
    Tusen takk, så kjekt å hørra!:) Håbe alt e bra me deg og, må jo få t en tur ud i romjulå:)

    SvarSlett