onsdag, desember 02, 2009

Da var det desember...

.. og novemberkontrakten er offisielt over. Det mest kjedelige med å holde seg for snop, kebab, sjokolade, chips, brus osv. en hel måned, må jo være det faktum at ingen av oss faktisk sprakk.

I går lagde jeg julegrøt til meg og Anne Marit, for å feire at det er desember og overstått november-kontrakt. Jeg klarte å helle i meg resten av mandlene mine, før jeg kom på at selve mandelen i grøten er et av hovedpoengene med hele denne julegrøt-tradisjonen. Så derfor ble det hasselnøtt i grøten i år, og med 50 prosent vinnersjanse fikk jeg den! Anne Marit hadde skaffet marsipangrisen - det vil si en pose med smash til vinneren. Så satte vi oss ned foran de nyoppspikrede julegardinene mine, og spiste julegrøt, drakk julebrus og så på vaselinas julekalender på tv2. Og spiste julesmash.

Selv om jeg har hatt ferie i nesten en uke, og heller ikke gjort stort den perioden, så har jeg kjent at energilageret mitt har blitt gradvis tappet. Jeg har følt meg lite inspirert. Lite penger på konto, og altfor mye å bruke de på. To lange uker til neste stipend. Det gjør at jeg bare gleder meg ekstra mye til lørdag, da jeg kan begynne å snylte på god, hjemmelaget Kirsti-mat. Akkurat nå føler jeg at Tau er plassen å få inspirasjonen tilbake igjen.

Så vil jeg gjerne takke gutten som satte seg ned ved flygelet i nest øverste etasje på Galleriet kjøpesenter, og spilte rolige, umelankolske ballader for folkemengden som trampet forbi, og for oss som satt på kafeen rett ved siden av.  Sangene hans undertrykket på en elegant måte stresset som senteret ellers var preget av. Det fine med det var at da vi gikk hørte vi klangen fra pianoet helt ned til første etasje og utgangen. Ved å la min egen fantasi spinne videre med meg, ser jeg for meg at han bare er en student som ikke har piano hjemme i hybelen, og som satte seg ned ved flygelet på vei hjem fra skolen for å glede andre så vel som seg selv.


Innblikk i mine ferdigheter med hammeren. Gardinstang er oppskrytt.



Mia, Helene og jeg, internfest på NG2.



Julegrøt, julebrus, julegardiner, julekalender -> julekos!

2 kommentarer:

  1. Hallo julajentå mi i Bergen! Kjekt igjen å lesa på bloggen din. Men huff, stakkars gardiner! Her sko det nok vore ei moderlige hånd og hjelpt deg... He-he. Uansett, så bra at du lage litt julestemning rundt deg. Håpe romkameratene dine vett å verdsetja det ; )
    Mor

    SvarSlett