mandag, januar 09, 2012

Muse - A Photography Book

Her er mitt personlige arbeid for høstsemesteret 2012 - samlet, pakket og klart i en bok! Nå har jeg endelig fått sendt den i trykken, så da var det bare å vente på postmannen. Semesterslutt er 27. januar, og da skal alt være klappet, klart og innlevert. Et essay skal inn på torsdag, alt skriftlig arbeid og research for utstillingen i skateparken skal inn i morgen, og neste tirsdag er det presentasjon og selv-evaluering av utstillingen.


Så prosjektet mitt heter altså Muse, som i tillegg til å være en kreativ inspirasjon betyr å være absorbert av tanker. Prosjektet mitt handler om å gi seg hen til drømmene, tillate sinnet å flykte inn i en tilstand borte fra virkeligheten. Dette har jeg prøvd å få fram ved å få subjektene mine til å gjøre noe så enkelt som å kaste på håret sitt. Det begynte nokså uskyldig, til jeg la merke til det fredelige ansiktsuttrykket som så ut til å gå igjen hos modellene. Denne bevegelsen, som en repetert gest, fikk det til å se ut som om det bare var håret som surrealistisk beveget på seg. I kombinasjonen av disse elementene ville jeg fotografere avstanden fra virkeligheten i dagdrømmenes tilstand. 

Og glem for all del ikke; denne fotoboka kan bli din for bare £29.99! Røverkjøp ;)


http://www.blurb.com/bookstore/detail/2894159


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar