mandag, september 22, 2008

Da var det en stund siden sist!

.
Har ikke hatt tid eller nett til å oppdatere, men her får dere en grundig en.

Jeg har kjøpt meg gitar! Jeg, Remy og Erlend reiste inn til gamlebyen, Pelhorinho, og kjøpte hver vår inne på en liten blå butikk som heter Prima Vera. Min er svart og kjempevakker. Det var herlig å få spille litt igjen, og få øvd meg litt mer. Vi holder ennå på å avtale når vi skal ha vår første gitartime, det er så vanskelig å få kommunisert når vi ikke har mobiler og alle bor på hver sin plass og ingen går i samme klasse.

Å slippe å tenke på mobilen er egentlig ganske befriende! Jeg har lurt litt på hvordan det vil bli når jeg kommer hjem igjen, om jeg rett og slett vil glemme å ta med meg mobilen rundtforbi, og om jeg enda automatisk vil legge pengene i behåen i stedetfor lommeboka. Blir spennende å se... Forresten så klarer jeg nå å lade mobilen igjen, så dere kan nå meg på mitt gamle, norske nummer.

Samme dagen som jeg kjøpte meg gitar, skulle vi på spa. Men spaen var fullbooket de neste fire dagene, så vi spurte resepsjonen til råd, praiet oss en taxi og kjørte avgårde mot det uventede. Taxien stoppet utenfor en park full av massasjebord og parasoller, og som lå mellom stranda og veien. Her fikk vi massasje for hele kroppen i en time til 90kr. Helt greit, hadde det ikke gjort så forferdelig vondt! Massøren min fant knuter til og med på armene mine!

I helgen fant vi ut det var på tide med en aldri så liten utflukt. Vi fikk ordnet tur til det mer eksklusive (iiiik) Praia do Forte. Her sov vi en natt på et eksotisk hotell, og bare det var verdt hele turen, som tok 1,5 time med bil. Planen var hvalsafari, men med en del uflaks og værgudene i mot oss så ble ikke det noe av. Buhu. I stedetfor hoppet vi på en annen tur som innebar 20 minutters gåing gjennom regnskogen (ups; er ikke like spennende som det høres ut!), for så å padle med hendene bortover et vann i noen små raftingbåter. Ikke så vittig nei, ble rett og slett sliten! Men notert som egentrening. Etter det slengte vi oss i tau over hele vannet, det var litt mer spennende. Cirka alle jentene mistet bikinitrusa da de landet i vannet på andre siden. Jammen bra det sto en macho brasilianer der til redning!
Praia do Forte var en herlig liten plass, med en del mer turister enn vi er vant med. Så utrolig å kunne gå med kameraet framme, og slippe å tenke på hvem som følger etter oss litt lenger bak. Etter middagen på kvelden gikk vi hjem og slappet av, helt til neste morgen. Jeg og Elin gjorde i det minste det, Susanne, Marte og Kimo kom seg ut blant de lokale. Søndagen fikk vi se på skilpadder, fisker og haier i en liten skilpaddepark, og det var gøy det. Vi var hjemme rundt halv sju, alle kjempetrøtte. Koselig tur!

Når det gjelder skolen, så har vi til nå hatt tre idretter: dans, capoeira og sandvolleyball. Jeg kan si det med en gang; capoeira er noe dritt. Heldigvis er vi snart ferdige med det. Vi så en oppvisning med det den første uka, og da så det virkelig kult ut. Problemet er at jeg ikke er noen akrobat! Jeg klarer å snurre kråke, men noe mer avansert funker bare ikke for meg. Dansen, derimot, er kjempegøy! Danselæreren vår er en energiball, og når hun viser afrodansen for oss så kan jeg lett se for meg henne danse rundt et bål i det villeste Afrika. Jeg skal begynne å ta ekstra dansetimer to ganger i uka.

I dag hadde vi altså vår første sandvolleyballtrening med Vegard Høydalen som trener. Det var hardt, men kjempegøy. Herlig å stupe rett uti havet etterpå. Vi skal ha sandvolleyball som fag i to uker framover nå, og begynner med treningsteori først i oktober. Og når vi først snakker om oktober, - det er jo da jeg har bursdag! Da skulle jeg ønske jeg hadde hatt et kjøkken til å lage bursdagsmuffins i! På min egen måte... Det er ganske dumt å ikke kunne lage min egen mat, det er noe av det jeg kommer til å savne mest tror jeg. Men jeg hører rykte om at de på Pousadaen har stekeovn, så jeg tenkte jeg kunne snylte iltt på dem. Ting vil alltids ordne seg!

Hvordan går det hjemme? Vær så snill hold meg oppdatert, det er jo ikke alle dere som har blogg som jeg kan gå å lure på... Jeg dør av nysgjerrighet! Og hvis dere først er her inne, så skader det ikke å legge igjen en liten kommentar, det er ikke så avansert. Så vet jeg i allefall om noen gidder å lese her inne en gang i blant:) Savner dere hjemme!

5 kommentarer:

  1. Fikk veldig lyst å besøka deg i brasil eg:D Men eg tror kje økonomien strekke t:P D hørres jallefall ud så du he d kjempe kjekt:)

    SvarSlett
  2. Åja, du sko komt på besøg!! D hadde våre så jillt!:D Jaja, eg kjeme jo uansett å besøge deg på våren:) Bergen - Brasil, - kan ikkje ver store forskjellen....;)

    SvarSlett
  3. Kjekt å lesa, Nora! Hørres ut så du har det både kjekt og interessant!
    Gratulerer med gitar! Bruk den flittigt!
    Klem frå mor

    SvarSlett
  4. Heeei Nora!:D Eg lese, eg lese! D hadde du che trodd eg sko klara uden deg så mase hål i håve på meg?:P Godt du kose deg;)

    Her hjemma skjer det egentlig ekstremt lide spennane som eg vett om i alle fall, så du ska ver gla du e i Brasil^^ Nyt det! Norge e bare triste saker ><

    Har du lyst å verme meg å begynna på magedans itte jul? Aww d hadde vert kjempekjekt!!

    Kosa deg masse videre, gullet mitt!;) Kjempe gla i deg<3

    Stooor klem fra Helene!!=D

    SvarSlett
  5. Du, nå fekk eg nesten litt klump i halsen her altså... blei sterkt for meg detta!;)

    Eg nyyyte d, ska du veda:D He d heilt topp:) Men eg he ikkje så lusst t å bjunna på magedans nei, trur ikkje d e heilt for meg du, heh heh.... E nok rimele blakke når eg kjeme heim og vettu, så må sjå d an. Men kem vett...;)

    Kjempeglae i deg og<3

    SvarSlett