onsdag, november 10, 2010

Frisk luft for et friskt sinn

Nordmenn vet å verdsette vakker natur, og det er en plass waliserne har skrøytet utrolig mye over til oss; Gower. Etter en periode med lite dagslys og mye stress, som jeg forklarte i forrige innlegg, var det derfor fantastisk at Lasma, ei utrolig søt jente i Mari sin klasse, spurte oss om vi ville være med på en liten kjøretur for å utforske den kjente walisiske halvøya. Vi stablet oss fire personer inn i den minste og søteste minien jeg noen gang har sett, og så tutet vi avgårde med klampen i bånd og godt under fartsgrensen. Her kjørte vi forbi flere surfestrender, feriehuset til Catherine Zeta-Jones - som er født og oppvokst i Swansea, på postman Pat-veier og i ekte, britisk overskyet gråvær. Utrolig herlig å komme opp på toppen med utsikt over Three Cliffs Bay, gå over golfbanen som er lagt rett på et jorde med beitende kyr, se utover sjøen og lukte havsaltet i lufta. Jeg følte meg nesten som Elizabeth Bennet der jeg gikk i motvinden i det særegne, britiske landskapet. Gi meg en kjole med empireliv og en bok i hånda, så er jeg der.

Boka ble byttet ut med mitt analoge kamera for denne gang, men stemningen var for min del den samme. Og hvem vet, en dag er jeg kanskje tilbake med kameraet i hånden og med den rette kjolen på.





















6 kommentarer:

  1. D e så kjekt å sjå på bildene dine :)
    Du e flinke. Fin stemning.
    Eg og har lyst på sånn bil!
    - Mathildemor :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fine bilde, Nora. Made my day <3
    Helene N-V

    SvarSlett
  3. Nora, du e saa flinke:) Bra punchline! Klem <3

    SvarSlett
  4. Søte dåkke e, tusen takk :)

    SvarSlett
  5. Nora!

    Nydelige Bilder!

    Eg ønske meg bilde av minien på parkeringsplassen te jul :)

    Klem <3 (Ellen)

    SvarSlett
  6. And I shall keep that in mind, love <3

    SvarSlett