torsdag, november 18, 2010

Au revoir Swansea, bonjour Paris!

I kveld var jeg vitne til enda litt mer stereotypisk britisk kultur, og det er herlig å kjenne sosialantropologen i meg vokse til tider. Mari og jeg var nemlig på åpning av en ny pub i området, som Lasma har begynt å jobbe på. Her var det live band som spilte de mest kommersielle hitene fra de siste tjue årene, fjorten forskjellige TV-skjermer med ti forskjellige programmer på, buffet, øl og mennesker i alle aldrer fra 18 og oppover. Når det er sagt var kanskje aldersgruppen som gikk mest igjen 60+, og for en stemning det ble på den lille brune puben! Utrolig god mat var det også, men det som var aller best var at de på en av tv-skjermene viste landskampen Norge - Irland. Til tross for at vi generelt er under gjennomsnittlig interessert i sporten, kunne vi ikke la være å stirre på kampen vi hadde ramlet over. Vi var også mest sannsynlig de eneste nordmennene i lokalet, for da Huseklepp smelte inn til 2-1 hylte Mari (tror hun ble ganske overrasket selv) av begeistring, og det var den eneste reaksjonen på kampen som var å spore. Ironisk at det ikke er britene som faktisk er godt over gjennomsnittet interessert i fotball, men to jenter som ikke aner reglene til offside en gang, som følger med. Heia Norge! Noen som vet hva det var kvalifisering til forresten..?

Nå er sekken nesten ferdig pakket, ekstra filmruller, kameraer, kameralinser, nattas og pass er krysset av huskelisten, og Edith Piaf sin særegne stemme runger ut i krypinnet mitt i Dylan Thomas Halls. Om en time sitter jeg på bussen som frakter oss de fire timene til London, før vi hopper videre på toget som ruller gjennom tunnellen under kanalen til Frankrike. I hodet mitt er jeg mer klar enn noen gang; jeg reiser til Paris i kveld! På søndag kommer jeg hjem med forhåpentligvis utrolig mange gode minner, og et antall eksponerte filmer klare til framkalling. Jeg gleder meg så mye at jeg får frysninger bare ved tanken på Seinen. Så kos dere hjemme, vi skrives på søndag!

Oh, and yes Nigel, I will bring back some nice parisian decoration for your fridge :)



1 kommentar:

  1. KOS deg!!!! - eg e LITT sjalu... ;) Likte veldig godt bildet rett oppforbi her foresten :)) snakkes på tirsdag, og sees neste torsdag!! jippiii
    -big sis <3

    SvarSlett