mandag, august 23, 2010

Weekend i Kristiansand



På fredag vendte Siri og jeg nesen sørover sammen med far og familien, med kurs for Kristiansand og bryllupet til kusine Hilde og hennes Endre, og oppdrag: Barneavlasting. Det ble en aktiv helg hvor jeg fredagen møtte Elisabet og fikk testet nattelivet sørlandsbyen har å by på. Det kan, når sant skal sies, ikke en gang sammenlignes med Bergen, men det var riktig koselig likevel. Jeg kan godt forstå hvorfor Elisabet trives her nede. Lørdags formiddag gikk med på å teste shoppingmulighetene, og lørdagskvelden fikk testet kreativiteten utover hva en kan finne på innestengt på et hotellrom en hel kveld, samt tålmodigheten.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med hele helga, vi bodde på det flotteste hotellet jeg noen gang har vært borti, Clarion Hotell Ernst, og Siri og jeg havnet på det jeg gjetter er brudesuiten. Egen balkong i øverste etasje, den mykeste madrassen på kongesenga, og et soverom som var i underkant av størrelsen på stua vår hjemme. Det var rett og slett så luksuriøst at en ikke følte for å snakke med normalt stemmeleie i lobbyen.  Under vielsen var jeg muligens mer nervøs enn selve bruden - som var absolutt nydelig -, men jeg fikk knipset noen veldig fine øyeblikk. Siri og jeg prøvde oss også på litt fotografering av Jone og Karina på lørdagskvelden, noe som viste seg å være enklere sagt enn gjort. Det luksuriøse interiøret på Clarion Hotell må ha gjort inntrykk på dem også, for "ingen fikk lov til å fotografere prinsesse Karina."

Og det å fotografere barn har jeg i den siste tiden fått erfare at ikke er en liten lek. Sist uke var jeg ute i Sandnes hos tante Bjørg, og gjorde noen forsøk på familieportrett av the Tomlins. Nå er det en gang slik at om yngste part ikke er helt enig med fotografen om oppsettet, er det ikke så mye annet å gjøre enn å følge instruksene. Heldigvis har lille Isabel et øye for fotografering, så de ble faktisk ikke så verst! Jeg spotter en liten fremtidig assistent...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar