mandag, august 09, 2010

Sommer


Da var det på tide med et litt skriftlig innlegg på venterommet mitt igjen.. Har hatt det egentlig ganske travelt de siste to månedene, med jobb og fotooppdrag, venner og happenings om hverandre.

Men sånn er det når studentlivet står på pause, og arbeidsdagen er fra åtte til halv fire hver dag. Selv om det blir lite tid til overs, så må jeg innrømme at jeg stortrives på jobb. En lærer ufattelig mye av å være sekretær på føden! Kan ikke si at jeg har kjempelyst til å klemme ut en baby med det første. Å høre skrikene fra de blivende mødrene gjennom veggen til kontoret mitt er ikke akkurat oppmuntrende. Men det er derimot jordmødrene. Jeg spør og spør, og de svarer som best de kan og virker til å ha all verdens ro og tålmodighet. En herlig følelse å glede seg til å gå på jobb hver dag. Litt trist å tenke på at jeg har bare 4 dager igjen, så er jeg ferdig for i sommer.

Ellers så har jeg fotografert et bryllup, et par familier og litt for Bærland Menighet. For noen helger siden ble Asgaut og jeg fylkesmestere i swing, og senere samme kveld klarte jeg å forstue ankelen på samme dansegulv. Jeg har godtatt skoleplassen min ved Swansea Metropolitan University, og drømmer mareritt om flyttelasset og pakkelista. Jeg har laget urtehage i hagen (les: marka) bak huset, og gleder meg hver dag til kveldens jordbær & bringebær-smusi (les: smoothie). En helg var jeg oppe på Tjetland for årets store happening; Tjetlandsfestivalen. Fantastisk opplegg lagt av og med fantastiske folk. En sikker vinner for sommerene framover. På fredag var jeg på reunion med ungdomsskolen, ufattelige fem år har gått siden vi skilte våre veier! En riktig trivelig kveld - om enn litt nostalgisk - med en herlig gjeng. Gleder meg til å treffe på samtlige igjen på vannfestivalen i helga.

Likevel vil jeg si at min sommers høydepunkt var langhelga da min kjære Ida Katrine kom på besøk, helt fra Gudbrandsdalen. For de som ikke skulle vite det, så gikk vi i klasse sammen i Brasil. Så det har ikke blitt mange gangene vi har sett hverandre siden, men vi har klart å ordne det så godt det går. I fjor reiste vi en uke til Skiathos, mens vi i år var en smule dårligere økonomisk anlagt, og lagte ferien vår selv. Det ble sommerferien min for i år, og selv om den bare varte i tre dager, og ikke strakte seg lenger enn tre mils radius hjemmefra, var den så herlig!





Tjetlandsfestivalen 2010´s mest prestigetunge ølrebuslag: Team Tjessi!

Moster og Onkel Øyvind fylte 60 år i år, og det ble feiret i festlig lag i Haugesund by. Tillater meg å rose konferansierene og planleggerne bak show og struktur for kvelden; Gunnar, Marita og Ann Sølvi. Det var rett og slett price-less! Nedenfor ser dere mitt bidrag for kvelden: det Se & Hørske Monogram.

Tre flotte søstre i rødt: Tante Berit, Moster og mor :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar